Poznajcie Ambasadorów marki Paliwa BAQ!
Spółka ORLEN Paliwa wdrożyła nowe działania wspierające rozwój Programu Paliwa BAQ – Program Ambasador marki Paliwa BAQ. W tegorocznej edycji wybraliśmy trzech właścicieli stacji paliw objętych Programem na poziomie Premium – po jednym z każdego regionu sprzedaży.
Ambasadorowie będą aktywnie wspierać rozwój Programu i działania związane z budowaniem świadomości marki. Wezmą udział w wydarzeniach branżowych oraz w projektach promocyjnych w mediach. Ich wiedza, doświadczenie i zaangażowanie mają kluczowe znaczenie dla dalszego umacniania pozycji Programu Paliwa BAQ na rynku niezależnych stacji paliw.
Zachęcamy do zapoznania się z pierwszym wywiadem z Ambasadorami marki Paliwa BAQ.
Coś więcej niż program badania jakości paliw
O partnerskich relacjach z dostawcą paliw, synergii działań dla obopólnych korzyści i wzajemnym zaufaniu w biznesie – rozmowa z Ambasadorami marki Paliwa BAQ, programu realizowanego przez spółkę ORLEN Paliwa.
Spółka ORLEN Paliwa od 12 lat z powodzeniem realizuje Program badania jakości paliw pod nazwą Paliwa BAQ. Jest to oferta dla właścicieli niezależnych stacji paliw, którym zależy na utrzymaniu własnej marki budowanej przez lata na rynkach lokalnych. Program Paliwa BAQ zrzesza już niemal 500 niezależnych stacji paliw na terenie całej Polski, w tym blisko 130 podmiotów to uczestnicy poziomu Paliwa BAQ Premium. W ramach intensyfikacji działań promocyjnych związanych z tym poziomem spółka ORLEN Paliwa zacieśnia współpracę z obecnymi partnerami i ogłasza trzech pierwszych Ambasadorów marki Paliwa BAQ. Są nimi Maciej Koźbiał – firma CAR-MAX, Andrzej Kończalski – AWIX-OIL oraz Adam Kozłowski – właściciel stacji paliw Auto-Myjnia Adam Kozłowski.
Głównym założeniem Programu Paliwa BAQ jest promowanie wysokiej jakości paliw sprzedawanych na stacji (poprzez realizację okresowych i niezapowiedzianych kontroli jakości paliwa) oraz wsparcie w rozwoju stacji na każdym etapie współpracy. Udział w Programie gwarantuje zatem nie tylko monitoring jakości paliw, ale również możliwość korzystania z wizualnych elementów marketingowych oraz wsparcie zespołu ekspertów przy zachowaniu unikalnej tożsamości stacji. Oczywiście po stronie właściciela stacji także pojawiają się koszty, które musi ponieść. Czy jest to opłacalne?
M. Koźbiał: Przedsiębiorca zawsze szacuje, czy nakłady finansowe dadzą spodziewany rezultat. Nikt nie inwestuje własnych środków nie licząc na ich zwrot. Program Paliwa BAQ Premium, uruchomiony w 2022 roku, to jedno z rozwiązań Grupy ORLEN dla właścicieli niezależnych stacji paliwowych. Zawarcie umowy partnerskiej w Programie gwarantuje otrzymanie od spółki ORLEN Paliwa profesjonalnego wsparcia biznesowego i marketingowego, w tym elementów estetycznego zewnętrznego brandingu, których projekt oraz zakres wizualizacji jest indywidualnie dostosowywany do każdej ze stacji. Po stronie właściciela stacji są minimalne koszty, np. koszt przygotowania obiektu do brandingu, który jest naturalnym wydatkiem w przypadku zmiany lub modernizacji wizualizacji stacji. Przystąpienie do Programu Paliwa BAQ to zatem dobra inwestycja w kolejny korzystny model współpracy w ofercie Grupy ORLEN. Inwestujemy środki we własny obiekt, a w zamian zyskujemy solidnych partnerów, jakość paliwa ORLEN oraz przejrzyste zasady współpracy. Warto pamiętać, że stacja, która dołączy do Programu Paliwa BAQ Premium ma także zapewnione aż cztery kontrole jakości paliwa rocznie, potwierdzające europejski standard wszystkich rodzajów sprzedawanych paliw. To niepodważalny w oczach kierowców certyfikat jakości i wiarygodności dla ich stacji – w połączeniu ze znaną marką to przepis na sukces. Koszty związane z udziałem w programie są zatem adekwatne w stosunku do szans i korzyści, które się z tym wiążą.
Współpracuje Pan z ORLEN Paliwa od wielu lat, co wskazywałoby na ogólne zadowolenie z jakości dostarczanych produktów oraz świadczonych usług. Czy można jednak mówić o faktycznych, policzalnych korzyściach dla właściciela stacji niezależnej z pojawienia się na niej logo Paliwa BAQ?
A. Kończalski: Uczestnictwo w programie Paliwa BAQ pozwala nam rozwijać swój biznes z zachowaniem wypracowanej przez lata tożsamości firmy w oparciu o skuteczne działania rozpoznawalnej wśród Polaków marki paliwowej. ORLEN to dla Polaków wysoka wiarygodność i gwarancja najwyższej jakości paliwa. Dlatego udział niezależnych stacji w Programie Paliwa BAQ po prostu się opłaca! Jakość ORLENU przyciąga klientów. Wiem coś o tym, bo aż 7 moich stacji jest objętych tym programem. Poza tym Spółka ORLEN Paliwa nieustannie inwestuje w promocję marki Paliwa BAQ realizując ogólnopolskie kampanie reklamowe lub konkursy dla kierowców z atrakcyjnymi nagrodami. Aktualnie trwa trzecia edycja ogólnopolskiej loterii, którą objęte są wszystkie stacje Paliwa BAQ – takie zaangażowanie marketingowe najprościej ujmując zachęca kierowców do tankowania na stacjach objętych programem. Zwłaszcza w tegorocznej edycji, kiedy każdy zarejestrowany paragon to nagroda gwarantowana, a główna nagroda to aż 30 000 zł. Do tego dochodzą 3000 nagród rzeczowych – powiedziałbym, że jest to promocja z prawdziwego zdarzenia.
Taki program ambasadorski to raczej niestandardowe rozwiązanie na budowanie relacji biznesowych. Czy można przez to rozumieć, że Pana obecność w tym gronie oznacza zadowolenie z dotychczasowej współpracy z ORLEN Paliwa?
A. Kozłowski: W moim przekonaniu podstawą udanego biznesu jest wiarygodny partner. Po 25 latach współpracy mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że taki solidny fundament zapewnia zespół ORLEN Paliwa. Spółka dzięki pozycji lidera i przynależności do największej grupy kapitałowej w Polsce zapewnia swoim partnerom bezpieczeństwo i jakość dostaw. Zawsze można liczyć na przedstawicieli Spółki, zarówno na etapie wprowadzenia stacji do programu, jak i na późniejszym etapie. Partnerskie relacje mają w ORLEN Paliwa odzwierciedlenie także w atrakcyjnych warunkach współpracy – Spółka oferuje umowy dopasowane do prowadzonej przez klienta działalności wspierając go, w razie potrzeby korzystnymi warunkami kredytu kupieckiego. Poza tym jest to lider rynku, który ciągle się rozwija. Program Paliwa BAQ to dowód na to, że spółka nie poprzestaje na gwarantowaniu stałych dostaw najwyższej jakości paliw, ale wspiera swoich klientów w budowaniu lojalności kierowców. Z przyjemnością przyglądam się rozwojowi marki Paliwa BAQ i czekam na kolejne działania promocyjne.